Strategia în managementul sănătății

Se spune că strategia unei afaceri este mai ușor de identificat atunci când afacerea este de succes, când s-a maturizat, și poți regăsi în ea toate elementele teoretice ale managementului strategic. Dacă ar fi așa, fiecare afacere ar porni având la bază dorința antreprenorului de a o dezvolta și apoi, prin greșeli repetate, asemenea teoriei evoluționiste, fie ar pieri, fie s-ar dezvolta, obținând un avantaj competitiv sustenabil pe termen mai lung.

Afaceri fără planuri. Intuitive. Asta face de multe ori diferența între succes și eșec. Între bine și excelent. Adevărul este că fiecare afacere are la bază un plan strategic, chiar dacă acesta este ascuns în mintea celui care a conceput-o. Pe parcursul modulului de „Strategie în managementul sănătății”, vom face în așa fel încât primele gânduri ale antreprenorului să se alinieze într-un mod coerent și logic astfel încât, atunci când afacerea este gata de luptă concurențială, să aibă un nucleu strategic bine conturat.

O clinică sau policlinică, uni-specialitate sau multi-specialitate, cu domenii independente sau care să se potenteze între ele? Spital sau lanț de spitale? Geografia sau locația contează? Cum se împarte valoarea între medic, pacient și investitor?

Oare gândirea strategică a unui lanț de unități medicale influențează fiecare unitate medicală în parte? Ce ar trebui să facem și ce nu? Pe ce să punem accentul? Ne aruncăm în lupta celor care fac de toate fără prea mult discernământ? Sau vom adopta strategia “Blue Ocean” în care investim pe un „teren viran” al industriei și sperăm să avem succes? Cine decide toate lucrurile astea? Și în ce bază? În final, cum construim, în timp, un avantaj competitiv care să reziste vremurilor?

La toate aceste întrebări vom găsi răspunsuri împreună astfel încât, la finalul acestei sesiuni, să stăpâniți mai bine instrumentele strategice și să identificați acele cuvinte care caracterizează cel mai bine afacerea dumneavoastră sau cea pentru care lucrați.

Folosind metoda Case Study, vom descifra împreună strategia unui grup complex, astfel încât la finalul lui să înțelegem cât mai bine driver-ele care duc afacerea înainte.

Se spune că cine nu reușește să articuleze strategia afacerii sale într-o frază simplă, nu are cu adevărat o strategie. Vom învăța împreună cum să articulăm o astfel de frază, pentru ca mersul afacerii noastre să fie cât mai cursiv și ferit de atacurile celor care ar vrea să ne copieze.

Modul susținut de:

Ionuț Pătrăhau

Ionuț Pătrăhău și-a început cariera ca antreprenor, înființând compania de brokeraj Top Invest, pe care a vândut-o, după patru ani, …

Mai mult