Planul de afaceri în Healthcare

Un process bine structurat de planificare strategică va juca un rol important în dinamica business-ului atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Facilitează accesarea resurselor financiare și umane și, totodată, este esențial pentru un management eficient. De asemenea, o planificare riguroasă oferă și pârghiile necesare pentru a testa ce funcționează și ce nu, astfel încât, în practică, să poată fi luate decizii educate, în cunoștință de cauză.

Realizarea unui plan de afaceri pentru un business din domeniul sănătății presupune trasarea, în perspectivă, a serviciilor pe care antreprenorul plănuiește să le includă în arhitectura firmei și a modului în care își propune să conducă acea firmă. Un business în domeniul sănătății implică, de cele mai multe ori, și provocări specifice de natură financiară (stabilirea și justificarea tarifelor, sisteme de facturare, relația cu Casa de Asigurări, dacă e cazul etc.), logistică sau administrativă. Identificarea acestor provocări și proiectarea unor soluții aferente în cadrul planului de afaceri este o măsură sănătoasă pentru dinamica ulterioară a business-ului și reprezintă un factor cheie în luarea deciziei pentru potențialii investotori.

În cadrul acestui modul, cursanții vor învăța cum să construiască un plan de afaceri în domeniul sănătății.

Teme cursuri:

Vineri, time slot #1

1. De la strategie la practică

  • Modelul de business și value drivers
  • Scopul și dinamica value drivers
  • Rolul și structura unui model de business și legătura acestuia cu planul de afaceri
  • Legătura dintre value drivers și tranziția către planificarea afacerii

Sâmbătă, time slot #3

3. “Time to practice”

  • Studiu de caz & lucru în echipă
  • Integration in the value chain
  • Indicatori de performanță ai serviciilor și impactul asupra costurilor operaționale și financiare estimate
  • Sensitivity, Variances, Volume vs. Niche relationship

Vineri, time slot #2

2. “Strategic Business Planning Process”

  • Procesul de planificare strategică a business-ului
  • Dezvoltarea planului de afaceri în healthcare – etape
  • Managementul capacității și fluxul încasărilor
  • Relația Pacient – „Client”
  • Managementul cheltuielilor; costuri fixe vs. costuri variabile

Sâmbătă, time slot #4

4. “Business Plan and the Performance Management toolkit

  • Cum integrezi Performance Dialogue în cadrul lanțului valoric)
  • Planul de afaceri și managementul performanței
  • Înstrumente utile în dezvoltarea planului de afaceri
  • Wrap-up

Modul susținut de:

Robert Maxim

Robert Maxim are o experienţă de 22 de ani în consultanţă în management şi de mai bine de 15 ani …

Mai mult