Inpatient Management – managementul spitalului

Managementul unui spital are o mare legătură cu strategia pe care acel spital o promovează și cu direcția pe care o respectă în organizarea și funcționarea lui.

Spitalul este un organism viu. Implicarea medicilor și a personalului de suport în îngrijirea și tratamentul pacienților este adeseori totală, lăsând foarte puțin loc unei vieți personale normale, așa cum suntem obișnuiți să vedem în alte sectoare de activitate. Experiențele emoționale trăite în spital depășesc deseori orice experiență trăită acasă, în așa fel încât mulți medici consideră spitalul, în mod inconștient, ca fiind „acasă”. Acestea sunt realități de care un manager responsabil trebuie să țină cont atunci când se implică în administrarea unui spital, cu atât mai mult cu cât noțiunea de Patient Care se regășeste aici în cele mai mici amănunte.

În perioada de pionierat a medicinii private — cu 5 ani în urmă — spitalele private erau organizate fie ca locuri de pelerinaj ale medicilor care lucrau la stat, fie ca unități de dimensiuni reduse unde se practicau manevre medicale simple. „Adevăratele” cazuri complicate erau tratate, în continuare, în spitalele de stat, de către medici experimentați care nu aveau curaj să părăsească sistemul. În ultimii ani însă, peisajul s-a schimbat dramatic. Toate patologiile, indiferent de cât sunt de complicate, se tratează astăzi în spitale private. Au apărut atât spitale specializate, cât și spitale generaliste. Odată cu exodul medicilor dinspre stat înspre privat, puterea de negociere a managerilor s-a mai atenuat, metamorfozându-se din discuții rapide, bazate aparent pe comisioane, în discuții strategice bazate pe viitor, pe suportul tehnic și medical, pe condițiile de lucru oferite pe termen lung.

Vom discuta, de-a lungul acestui curs, despre diferențele organizării unui spital specializat față de unul generalist, exemplificând, într-un studiu de caz, felul în care medicii, principala resursă, pot fi stimulați să lucreze împreună în interesul pacientului. Se spune că a învața un medic bun să colaboreze cu alții este ca și cum ai invita un pictor celebru să picteze cu mâna stângă. Având totuși în vedere zicala aceasta, vom încerca să găsim împreună cele mai bune metode pentru a crea un mediu lucrativ în spitale. De asemenea, vom avea invitat un director de spital care a avut și are succes, în pofida unui început greoi cu câțiva ani în urmă.

Teme abordate în cadrul acestui modul:

  • Scope of services offered – Different hospital models
  • Specialization, sub-specialization and the impact on beds
  • Effective resource utilization
  • The role of technology
  • Workforce dynamics in patient management
  • Measuring and improving performance
  • Quality and Patient Satisfaction
  • Measuring Clinical Outcomes
  • Differing pressures and opportunities in different economies
  • Further changes in the next 10 years

Modul susținut de:

Tim Elsigood

Tim Elsigood este CEO-ul grupului North Africa Hospital Holdings, platformă de investiții pentru îmbunătățirea calității și accesibilității serviciilor de healthcare din …

Mai mult

Luca Militello

Luca Militello, director general la Spitalului Monza, a preluat în anul 2012 coordonarea proiectului de construire și dezvoltare ulterioară a …

Mai mult